Quan se'm va oferir anar de colònies
amb el grup que estava realitzant els grups interactius a l'escola La
Maquinista, el Cel, no vaig dubtar-hi ni un moment, estava segura que
seria una experiència única que m'ajudaria a augmentar els meus coneixements i
a posar en pràctica tot allò que havia après durant el curs.
Sincerament, van ser tres dies molt durs però que em van ajudar a aprendre
molt. Vaig anar juntament amb una companya de classe, la Mònica Amarilla. No
vam parar quietes durant tota l'estada a Tamarit, lloc on estava situada la
casa de colònies. Les colònies van estar relacionades amb el tema del mar. Em
va semblar interessant que els monitors lliguessin el tema del mar amb els
pirates. Dies abans d'anar de colònies havien demanat a les mestres que
expliquessin un conte als nens, el del pirata Puntamora. Aquest conte el van
aprofitar com a fil conductor de les colònies. Totes les activitats que van
realitzar estaven relacionades amb això: el joc de nit, descoberta de la
platja, passeig pel bosc, toca-toca, etc. Crec que va centrar-ho tot en un tema
és una idea molt bona i positiva pels nens, ja que no fan activitats
aïllades sinó que estan interrelacionades.
Aquesta experiència m'ha servit per confirmar totalment que vull dedicar-me
a ser mestre. Crec que aquest ofici fonamentalment té una part vocacional, i jo
sense cap dubte la tinc.
En quant la relació amb la família, les mestres de les classes de primer,
la Marta i la Andrea, ens van explicar que van realitzar una reunió informativa
amb els pares abans d'anar de colònies per explicar-los com funcionarien, les
activitats que farien, que havien de portar, etc. D'aquesta manera també els pares poden exposar a
les professores alguns problemes o situacions que no estan acostumades a viure
amb els nens ja que són tres dies que estaran fóra de casa (medicaments, es cau
del llit, al·lèrgies,...).
Hi ha uns casos que m'agradaria comentar. Un d'ells és el d'una nena, la
Paula, que el dia abans de marxar de colònies tenia febre però els pares la van
portar igualment. El primer dia per la tarda li va tornar a pujar la febre, la
professora va trucar els pares però va haver de passar la nit a la casa ja que
els pares van demanar que esperéssim si li baixava la febre. Al dia següent
encara en tenia febre però fins la nit no van venir-la a buscar. Això em va
sobtar, no crec que sigui la actitud que haurien de prendre els pares davant
del seu fill. Si el teu fill està malalt amb febrada sense gaudir de les
colònies haurien d'haverla vingut a buscar d'immediat o fins i tot, no haver-la
portat d'un principi sabent que estava malalta. Per el contrari, un altre nen,
en Jan, es va posar malalt la última nit i els seus pares van venir-lo a buscar
d'immediat.
Un altre cas és el d'en Aniol, ell és al·lèrgic a la proteïna de la llet,
per tant, se li ha de controlar tot el que menja i porta una dieta molt
especial. La casa de colònies ofereix alternatives per els nens amb al·lèrgies
però al ser aquesta tant especial sempre li oferien el mateix per
menjar. La mare, sabent que pot menjar molt poques coses hauria
d'haver-li preparat en un "tupper" o alguna cosa semblant amb menjar
adequat per ell.
Per això crec necessari que les famílies s’involucrin de forma activa a les
activitats que es fan a l'escola i més especialment en aquesta que té una
durada més gran, pensant més en els seus fills.
Va marxar de colònies la gran part de l'equip docent, però també hi havia
un gran nombre de voluntàries ja que l'escola La Maquinista intenta potenciar
aquest tipus de agents educatius. Es una manera de que l'escola aconsegueixi
ajuda per fer-se càrrec dels nens i alhora beneficia a qui està portant a terme
l'ajuda per augmentar els seus coneixements i posar-los en pràctica. És una
ajuda mútua. La Mònica i jo dormíem cadascuna en una habitació amb 10 nens al
seu càrrec. Això m'ha servit per saber com actuar en situacions en les
que mai m'havia trobat, però crec que era una responsabilitat massa gran per
ser només voluntàries. Sense la nostra ajuda no sé com haguessin portat a terme
totes les activitats ja que nosaltres estàvem la gran part del temps vigilant
els nens i participàvem en totes les activitats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario