domingo, 4 de marzo de 2012

L'avaluació. Escola Barrufet.

Fa uns dies ens va visitar l'escola Barrufet que ens va parlar sobre les formes d'avaluar. Les mestres ens van explicar i mostrar com ells portaven a terme un mètode d'autoavaluació, frui del diàleg entre pares, mestres i alumnes.

Gràcies a aquesta xerrada he aprés coses relaciones amb l'alumne, les famílies i la meva actuació com a mestre.

Els alumnes gràcies a la autoavaluació reflexionen sobre el seu propi procés d'aprenentatge, s'adonen de si amb l'esforç realitzat han arribat als objectius o no. I a partir d'això recondueixen la valoració a partir dels comentaris del professorat i modifiquen les seves pautes i conductes de treball. 

Les famílies d'aquesta manera coneixen el nivell real, l'esfoç i el treball que els seus fills han anat realitzant al llarg del trimestre. També, s'impliquen més en les tasques que realitzen els fills ja que es senten part de l'educació al poder donar la seva opinió al respecte.

Com a mestre, he aprés que gràcies a l'autoavaluació dels alumnes podré conèixer millor cada alumne, afavorint el tracte individualitzat. Com a conseqüència, podré aconduir més fàcil i directament el treball dels meus alumnes. I alhora, entendre i valorar positivament les diferències entre els meus alumnes.

En conclusió, crec que és el mètode idoni perquè família, alumnes i professorat s'impliquin conjutament en l'educació.



           

No hay comentarios:

Publicar un comentario